donderdag 19 februari 2009

Enrollment

Gelukkig zijn we ondertussen al met wat meer mensen in onze klas in vergelijking met vorige week. En niet te verwonderen zijn er weeral Belgen bij... Die Belgen komen precies graag naar Barcelona.

Heb ook al enkele taken opgekregen om te maken. Dus er is al werk aan de winkel, daarnaast moet ik ook nog taken maken voor mijn gewone school. Bij tijds probeer ik iets te doen. Ondertussen ben ik ook al een beetje winkels gaan bezoeken (dat is ook een belevenis), deze zijn hier veel groter dan in Belgiƫ en er zijn er ook veel meer. Zo heb je een Zara van 5 verdiepingen en dan 2 huizen verder nog een Zara die ongeveer even groot is. Het zijn hier ook nog steeds solden. Maar van horen zeggen zou dat zowat het hele jaar door zijn. Daarnaast nog een leuk weetje dat je eens zullen moeten checken is dat winkels de spullen die ze niet verkocht krijgen de dinsdagsavond aan de overkant van de straat zetten en je deze dan zomaar kan meenemen. (of daar al iets mee gebeurt is ondertussen of waarom die niet verkocht raken is mij een raadsel. We zijn dinsdag geleden zo een zetel tegengekomen waarvan we dachten waarom staat die hier nu op straat, dus misschien weten we de reden al) We gaan da kluchtje wel nog eens moeten nachecken en dan misschien op jacht gaan naar super leuke spullen. Als we niet weten wat gedaan zo de dinsdagnacht...

Dinsdag had ik voice education en we wisten het lokaal niet zijn, maar er hangen zo roosters aan de officiƫle inkomhal met alle vakken op en dan groepen en klassen en iets ingewikkelds. We hebben daarop gezocht en vonden iets dat er op leek, dus wij daar naartoe. Blijkbaar moeten we verkeerd gezeten hebben, want ik heb vandaag gevraagd aan de receptie (die maar open gaat om 9u of later) in welk lokaal we moeten zijn en het is blijkbaar een ander. Morgen heb ik mijn eerste arts education, en we zullen zien wat het inhoudt en wat het zal geven om te doen. Het is allesinds in een praktijklokaal, dus hopelijk wordt het leuk.

Er is ook nog zoveel dat ik wil bezoeken dat ik een lijstje gemaakt heb en het is lang, heel lang. Wellicht zal ik niet alles kunnen bezoeken. Maar gisteren hadden we stadsrondleiding en ben ik daarna casa mila (van Gaudi) gaan zoeken. Gevonden, maar doordat we al vrij laat waren ga ik op een andere keer de binnenkant gaan bekijken. Er wonen nu wel mensen in, wat vrij raar is.

Daarnaast zijn mijn andere klassen in het Engels. Het vlot vrij goed en als we met een groepje samen zijn (meestal veel Belgen en een paar anderen) spreken we vooral Engels, zodat het verstaanbaar is voor iedereen. Het grappige eraan is, dat als we met enkel Belgen onderling tegen elkaar praten, we ook Engels gebruiken. Kan geen kwaad.

Heb ondertussen al enkele conversaties gehad met mijn Spaanssprekkende Peruaanse 'kotbazin'. Op een manier waarop ze wellicht 5 keer hetzelfde heeft gezegd en met handen en voeten aan het uitleggen was voor een lange tijd en waarbij ik zo slecht een paar woorden heb geantwoord op wat ik zo goed al verstaan had.





Geen opmerkingen: