dinsdag 10 februari 2009

Kamer

Heb wat problemen gehad om een kamer te vinden, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Dit dankzij een Leuvense die Spaans spreekt en volgende website: loquo.com
Er is vanalles op te vinden en vooral treffelijk van prijs, dus veel keuze.

Mijn Catalaanse lessen zitten er bijna op en morgen heb ik examen. Maar volgens onze leraar, Isaac, zal het wel lukken. Aangezien hij zei dat hij niet streng zou zijn. Het is een super goeie leraar. De eerste lessen waren echt moeilijk omdat ik geen woord verstond van wat hij zei en hij ontzettend snel praat. Hij weigerde ook om iets in het Engels ofzo te zeggen, dus we moesten wel aandachtig zijn en 's avonds lessen leren om de volgende dag terug mee te kunnen. Ik kan mezelf en andere mensen voorstellen, karaktereigenschappen vertellen, iets over mijn familie en mijn stad vertellen, hoe mijn dag in elkaar zit, wat ik graag doe. We hebben al zoveel gezien dat door verschillende thema's te combineren, ik al iets volledig anders kan vertellen. Het verstaan is het moeilijkste want ze praten ontzettend snel. Vele woorden zijn te herleiden naar het Frans en werkwoorden worden ook in een systeem vervoegd. Uiteraard zijn er overal uitzonderingen op en het zijn net deze die we het meeste nodig hebben.

Daarnaast heb ik een dak boven mijn hoofd. Mijn kamer is groot genoeg voor de tijd dat ik er maar in doorbreng. Er is een grote keuken en een redelijke living. Er is zelfs een bubbelbad in de badkamer, maar ik ben niet van plan het te gebruiken.
Heb vandaag mijn eerste ervaring gehad met een Spaanse wasmachine die niet zo vlot liep, maar mijn kleren zijn proper en ik ben lichtjes geƫlektrocuteerd geweest. Mijn hospita komt uit Peru en spreekt enkel een dialectisch Spaans dus ik versta er niets van. Haar vriend heeft ook nog nooit iets tegen mij gezegt, maar moest hij iets zeggen zou ik het allicht toch niet verstaan. Er leeft hier ook nog een ander meisje Jane die gebrekkig Engels kan. Meestal is die niet thuis.

Wat ik al gedaan heb: bezoek aan marktje op de Rambla, museum picasso, zologic (zoo), strandwandelingen en havenbezoek. Vooral wat sight-seeing in de kleine straatjes. Ik heb nog een groot verlanglijstje van wat ik allemaal nog wil bezoeken, maar met tijd zal ik wel wat zaken kunnen schrappen.

foto's backpackhotel waar ik eerst verbleef




markt Rambla






mijn slaapplaats


Geen opmerkingen: